Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset: Nylund jatkaa panostuksia sisältöihin, palvelunopeuteen ja tuotevalikoimaan

04.09.2025

Nylundin keväällä 2025 toteuttamaan kyselyyn vastasi 289 asiakasta, joista oli 36 % suunnittelijoita, 21 % sähkötukkuliikkeitä), 25 % urakoitsijoita ja 18 % loppuasiakkaita. Tulokset kertovat vahvasta luottamuksesta ja yhteistyön sujuvuudesta: Nylund vastaa odotuksiin monella osa-alueella ja ylittää ne useissa kohdissa.

 

Vahvuudet, joista asiakkaat kiittävät

  • Tuoteuutisista viestiminen: asiakkaiden mielestä Nylund tiedottaa uutuuksista odotettua paremmin.
  • Toimitusvarmuus: kokemus selvästi yli odotusten; varastotuotteiden palveluaste on jopa 99 %.
  • Tavoitettavuus ja asiakaspalvelu: henkilöstön tavoitettavuus ja palvelun taso arvioitiin erittäin korkealle.

Toimitusjohtaja Johan Karlsson tiivistää: “Tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä. Luotettavuus ja arjen sujuvuus ovat meille kynnyskysymyksiä – ne näkyvät asiakkaan arjessa joka päivä.”

 

Kehityskohteet ja toimenpiteet

  • Palvelun nopeus: kokemus oli hieman odotusten alapuolella. Tämä on kriittinen tekijä, jonka kehittämiseen Nylund panostaa.
  • Tuotevalikoiman kattavuus: koettiin odotusten mukaiseksi, mutta taso jäi muihin osa-alueisiin verrattuna alemmaksi. Nylund kehittää valikoimaa monipuolisemmaksi.

“Nopeus luo asiakkaalle arvoa. Siksi hiomme prosessejamme ja otamme käyttöön uusia digitaalisia työkaluja”, Karlsson kertoo.

 

Mitä jatkamme, ja miten kehitämme

  • Webinaarit ja uutiskirjeet saivat runsaasti kiitosta. Niitä jatketaan ja sisältöjä kehitetään entistä ajankohtaisemmiksi ja käytännönläheisemmiksi. Kenttätapaamiset pysyvät tärkeimpänä kanavana asiakastarpeiden kuuntelemiseen ja tiedonjakamiseen.
  • Tuotevalikoima on kasvanut, ja uusia tuotteita on lanseerattu erityisesti valaistuksenohjaukseen (mm. yhteistyö LumenRadion kanssa). Tavoitteena on toimia kokonaistoimittajana: sisä- ja ulkovalaistus, valaistuksenohjaus sekä tietoverkot.
  • Verkkosivut: tuote- ja tuotetietosisällöt sekä referenssit kehittyvät, käyttöliittymää hiotaan eri asiakasryhmien tarpeisiin.
  • Tekninen tuki: kokonaisarvosana hyvä ja NPS 67. Tavoitteena nopea ja ratkaisuorientoitunut tuki.
  • Uudet digipalvelut: puhelinjärjestelmän ja CRM:n uudistukset vauhdittavat vasteaikoja ja parantavat palvelukokemusta.

 

Kiitos palautteesta, jatkamme samalla tekemisen meiningillä

Nylund kiittää kaikkia vastaajia: toimitusvarmuuteen, ajankohtaiseen viestintään, korkeaan palvelutasoon ja kentän läsnäoloon panostetaan jatkossakin.

Kyselyn avoimet kommentit – “Hyvin menee”, “Apua on saanut aina hyvin”, “Parasta valaisintoimittajapalvelua Suomessa” – vahvistavat suuntaa.

“Nämä eivät ole meille vain korulauseita, vaan lupauksia, jotka lunastamme joka päivä,” Karlsson korostaa.

Haluatko kuulla ensimmäisenä uutuuksista ja tulevista webinaareista? Tilaa uutiskirje ja liity mukaan tapahtumiin.