Asiakastyytyväisyyskysely 2020: tyytyväisyys henkilöstömme asiantuntemukseen on korkealla tasolla

20.01.2021

asiakastyytyväisyystutkimus

Nylundin asiakastyytyväisyystutkimuksia on tehty syksyisin jo vuosia. Ajankohta ei ole sattumaa, sillä se on tutkimus, joka ohjaa vahvasti toiminnan suunnittelua Nylundilla. Teillä asiakkaillamme on hyvä mahdollisuus vaikuttaa asioihin vastaamalla kyselyyn. Lämmin kiitos tälläkin kertaa tutkimukseen osallistuneille asiakkaillemme!  Arvoimme vastaajien kesken muutamia palkintoja. Voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti.

Asiakkaat kiittivät erityisesti Nylundin työntekijöiden asiantuntemusta, palvelualttiutta, tavoitettavuutta ja toimitusten sujuvuutta. Tutkimus perustuu 149 vastaukseen ja se toteutettiin yhdessä Innolinkin kanssa.

– Asiakkaamme ovat yleisesti ottaen erittäin tyytyväisiä Nylundin toimintaan, iloitsee toimitusjohtaja Johan Karlsson. Kaikkien mitattujen tekijöiden, alkaen asiantuntemuksesta tuotevalikoimaan ja yhteistyöhön, keskiarvo on lähes joka asiakasluokassa yli neljän (4,02), kun maksimi on viisi.

Vastaajat jakautuivat suunnittelijoihin (40 %), sähkötukkuliikkeisiin (20 %), urakoitsijoihin (28 %) sekä loppuasiakkaisiin (12 %).

Liike- ja läsnäolotunnistimet tunnetuin ratkaisukokonaisuus

Parhaiten Nylundin tarjonnasta tunnetaan liike- ja läsnäolotunnistimet, joka oli tuttu 83 %:lle vastaajista. Seuraavaksi tulevat valaistuksen ohjausjärjestelmät (66 %), ulko-, alue- ja julkisivuvalaistus (66 %), toimisto- ja sisustusvalaisimet (63 %) sekä tietoverkot ja AV-kaapelit (58 %). Heikoimmin tunnettuja ovat Nylundin tarjoamat teollisuusvalaisimet (50 %) sekä puhdastilavalaisimet (32 %).

Poimintoja kyselyn vastauksista

  • Nylundin asiantuntijoiden tuki kohteiden suunnittelussa koetaan merkittävänä asiana.
  • Nylundin tuotteet ovat laadukkaita ja sopivat monipuolisesti hyvin erilaisiin kohteisiin.
  • Nylundilta löytyy myös erikoisempia tuotteita.
  • Hyvät kokemukset, hyvä yritys ja asiantunteva palvelu.
  • ”Hyvää kannattaa kantaa eteenpäin.”
  • R&M-datakaapelit eivät ole hinnaltaan kilpailukykyisimpiä, mutta niiden laatu on kyllä ollut hyvä.
  • Tarjolla on paljon hyviä tuotteita ja päämiehiä.
  • 94% vastanneista uskoo hankintojensa Nylundilta kasvavan tai pysyvän ennallaan.

Nylund panostaa tuote- ja palvelutarjontaan 2021

Asiakkailla on luonnollisesti ajatuksia myös toiminnan kehittämiseen, jotta yhteistyö voisi laajentua entisestään. Tärkein näistä on tuotevalikoiman vastaavuus asiakkaan tarpeisiin. Johan Karlsson lupaa Nylundin jatkavan toimintansa ja valikoimansa aktiivista kehittämistä. Asiantuntemukseen panostetaan edelleen, mutta asiakkaiden toiveiden mukaisesti erityisesti tuotevalikoimaan kiinnitetään entistä enemmän huomiota vuonna 2021.

Kysy lisää: 

Johan Karlsson
Toimitusjohtaja
Nylund Group