Paluumuuttaja Tommi Tegelsten paljastaa tärkeimmät myyntivinkkinsä

11.08.2021

Jo parikymmentä vuotta valaistuksen parissa työskennellyt Tommi Tegelsten palasi Nylundille kymmenen vuoden tauon jälkeen. Mikä houkutteli takaisin?

– Nylund on toiminut pitkäjänteisesti, aktiivisesti ja asiantuntijamaisesti yhdessä valaistusalan ammattilaisten ja kumppaneiden kanssa. Ammattimainen asenne, osaaminen, laadukkaat, innovatiiviset tuotteet ja luotettavat päämiehet ovat asioita, joita arvostan kovasti Nylundissa. Päätös ja yhteinen sävel löytyi helposti jo yhteistyöhistoriamme ansiosta, Tommi luettelee syitä paluuseen.

Miten Nylundin arvot näkyvät työssäsi?

– Nylundin arvot on helppo allekirjoittaa: kannattavuus, yhteispeli ja jatkuva kehitys. Kaikki nuo yhdessä ovat arjessa ensiarvoisen tärkeitä sekä asiakkaan, yrityksen, yhteisön että yksilön kannalta. Arvot yhdessä tukevat ja kannattavat toisiaan. Yhteistyössä saavutamme jatkuvaa, kestävää kehitystä niin, että se on kaikille kannattavaa. Pyrin aina itse yhteistyökumppaneiden kanssa saavuttamaan hyvässä yhteistyössä parhaan, kaikkien edun mukaisen ja kestävän ratkaisun.

Millaista osaamista ja asennetta tuot meille?

– Olen ikäni tehnyt asiakas- ja ratkaisukeskeistä myyntiä kaikkien sidosryhmien parissa; tilaajien, arkkitehtien, suunnittelijoiden, tukkureiden ja urakoitsijoiden kanssa. Pyrin vilpittömän aitoihin ja välittömän sosiaalisiin asiakassuhteisiin, joissa kumpikin osapuoli voi olla oma rento itsensä, antaen persoonansa ja kykynsä yhteistyöhön. Uskon hyvän ja rehellisen yhteistyön luovan kaikille kannattavat, kestävät ja onnistuneet toimintaedellytykset.

Mitä asiakkaat sanovat sinusta?

– Uskoakseni he sanovat pääsääntöisesti hyviä asioita kuten, asiantunteva, reilu ja asiallinen, luotettava, tekee minkä lupaa jne.

Paljasta meille kolme tärkeintä myyntivinkkiäsi?

1) Hyvä ja halpa ovat kaksi aivan eri asiaa, lähes poikkeuksetta toisensa pois sulkevia. Älä mene halpaan.

2) Hyvin suunniteltu on enemmän kuin puoliksi tehty.

3) Pitkään alalla toiminut kumppanisi on todennäköisin tukesi ja kumppanisi myös pitkään tulevaisuudessa. Perävalot eivät vilku missään tilanteessa.

Millaiset asiat vaikuttavat mielestäsi eniten asiakaskokemukseen Nylundilla?

– Asiakkaamme arvostavat sitä, että olemme helposti henkilökohtaisesti tavoitettavissa eri kanavien kautta. Toinen asia, joka nousee usein esiin, on luotettavuus – pidämme lupauksemme. Ei pidä myöskään unohtaa myynnin jälkihoitoa – pidämme huolta, että asiakas ei jää yksin toimitusten jälkeenkään.

Hetken etäämpää asioita katsoneena, mitkä ovat mielestäsi tärkeimmät syyt siihen, miksi asiakkaiden tulisi valita kumppanikseen Nylund?

– Arvostan Nylundia suomalaisena perheyrityksenä jo kolmannessa polvessa. Nylundilla löytyy todellista yrittäjähenkeä, aitoa halua palvella ja helpottaa asiakkaan elämää. Arvostan kovasti myös luotettavia ja laadukkaita päämiehiä, joita Nylund edustaa.

 

Tommin yhteystiedot löydät täältä.